SØF on WWW
Debatemner
Nyeste emne
· Holdkort
· Hvad sker der i SFU
· Yo Yo test
· Onsdagstræning i Rishøj
· bip-flag
Mest aktive emner
Ingen emner oprettet
Vis indlæg
 Udskriv debat
bip-flag
Daniel Norgaard
Så kommer SpørgeJørgen om i Hr. NørgaardCool

Hvorfor er der så få dommere som bruge bip-flag? Har været liniedommer nogle gange med bip-flag, hvor de har været til stor hjælp.

Er det pga. prisen eller er det "bare" ikke nødvendigt?

---------------------------------

Tonni Ristorp
Hej Hr. Nørgaard

Dels er det prisen og så er holdningen.
En del kollegaer mener det er noget poppet noget, og stadion er ikke så store i Danmark så man behøver bib.

Jeg bruger det selv og er yderst tilfreds, de liniedommere der har brugt det virker noget skeptiske i starten men efter 90 min. med flaget i hånden kan de da godt se fordelen, meeeeeen - det er jo tungt siger de.

Så Hr. Nørgaard køb du dig bare et sæt nu - Du kan få brug for dem hele vejen op igennem rækkerne. :-)

Daniel Norgaard
Hej Tonni

Har godt set prisen på dem, som jo generalt ligger på den pæne side af 2.000,- Synes dog det var været en super ting, netop også på de små stadiones, hvor der kan være langt fra LD til modsatte side af banen, ved en offside.

Det virker trods alt noget mere overbevisende, når offsiden bliver fløjtet umiddelbart samtidig med LD vinker, i stedet for 15-20 sek. senere.

Tanken om at købe et sæt har skam også været der, men prisen er jo også i den pæne ende af skalaen.

Ellers må løsningen jo bare være jeg kun vinker for digGrin

-----------------------------------
Redigeret af Daniel Norgaard d. 10-08-2009 12:16

Tonni Ristorp
Der er en del der mailer om hvor man kan købe disse bib flag. se: http://www.refereeworld.com/catalog/index.php?currency=DKK&cPath=79950&sort=1a

Daniel Norgaard
Jeg har efterhånden talt en del med forskellige dommere, både på vores bredde niveau og på højre niveau.

Der er meget delte meninger om dem, men alle er dog meget enige om, man tidligst skal benytte dem i sjællandsserie og helst først i DS. Dette er primært af hensyn til de LD'ere, som kommer med ud i serie 1.

Mange af dem har ikke så meget erfaring (havde jeg jo heller ikke i de første serie 1 LD-opgaver), så de vi vil ikke få glæde af bip-flagene...

Så jeg venter i hvert fald til/hvis jeg kommer i sjællandsserien. Så må tiden vise hvad der så sker Wink

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.