Efter at have læst bestyrelsesreferat nr. 10, sidder jeg i lidt af en chocktilstand
VIL MAN VIRKELIG I SFU ARBEJDE PÅ AT SAMLE ALLE DOMMERKLUBBERNE I EEN STOR SJÆLLANDSK KLUB?
Hvad i alverden skulle man opnå ved det?
Er det for at fjerne den sidste gnist af demokrati og selvstændighed ved det at være dommer lokalt?
Er det fordi, at de dommerklubber, der er nu, er for forskellige?
Er det fordi SFU ikke magter opgaven at skabe enighed mellem medlemmerne/klubberne?
Er det for at gøre det endnu nemmere for SBU/DBU helt at overtage dommerinstitutionen på Sjælland?
Skulle der så sidde en valgt SFU-bestyrelse og varetage det enkelte medlems problemer, som nu varetages lokalt af klubberne? Skulle .....? Skulle.....?
Vil det sige, at .....?
Jeg tror jeg kunne blive ved med at stille spørgsmål, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at hverken Jens Andersen, Preben Kofod eller andre af de dommere, der ikke lige er indplaceret i de højeste rækker overhovedet på nogen måde vil kunnet blive tilgodeset?
Jeg kan forstå på referatet, at SØF ikke er med på ideen, men at de øvrige dommerklubber er... hvorfor er de det? Hvad er gået mine øjne og ører forbi, for der må da et eller andet sted være noget positivt i det, som jeg ikke kan se? Eller har bestyrelserne i de øvrige dommerklubber handlet uden om medlemmernes mening, og ikke hørt dem? Det ville jo ikke være første gang.
Jeg vil uhyggeligt gerne høre andres mening om denne såkaldte sammenlægning, for jeg kan umuligt være den eneste, de er rystet, eller?
Hilsen fra Jørgen
Redigeret af Webmaster d. 23-11-2009 22:39
Jeg kan godt følge din tankegang.
Nu er det bare sådan at tanken ikke er tænkt sådan som du forsøger at skitserer, Hvis du møder op hos KAFD,
tirsdag d. 24. november 2009 kl. 19:00 på
Kriminalteknisk Center, Slotsherrensvej 113 - 2720 Vanløse.
Får du svar på alle dine spørgsmål.
Kan du ikke nå det. så er muligheden Onsdag d. 25. november 2009 kl. 19:00 på
Blovstrød Spisehus i Blovstrød Hallen, Sortemosevej 20 - 3450 Allerød eller Torsdag d. 26. november 2009 kl. 19:00 i
Mørkøv hallen, Skamstrupvej 7, Skamstrup - 4440 Mørkøv .
Ja det er rigtigt at SØF ikke er med på iden i første omgang, SØF vil godt have en debat og tid til at gennemdiskuterer ideen.
Redigeret af Administrator d. 26-11-2009 12:09
Hvorfor må dommerne i SØF ikke få besøg af SFU`S forretningsudvalg, så vi kan høre om en sammenlægning af de 4 dommerklubber på Sjælland.
Deltog selv i mødet i KAFD, hvor ideen blev forelagt, der var mange spørgsmål til SFU, det vil fylde hele forsiden, hvis jeg skulle opremse dem alle, så derfor: Kære bestyrelse se nu og få et møde i stand, hellere i går end i morgen
og tak til Tonni og Kjeld for indlæggene. Til jer begge kan jeg kun sige, at Kjeld har ret i, at vi også bør få dette såkaldte besøg og orientering, så vi alle kan høre hvad baggrunden er for dette tiltag og har muligheden for at stille spørgsmål og tage stilling.
I bund og grund er jeg stadig ekstremt skeptisk, da min holdning er, at jo større tingene bliver, jo mere upersonlige og fjerne bliver det fra den enkelte dommers hverdag.
Men som sagt... orientering har aldrig skadet...... og dette er skrevet af en der daglig forsøger at orientere medlemmer mest muligt
Hej
Der har de sidste par dage været en afstemning på forsiden.
Men personer i Bestyrelsen mener ikke det erpassende at spørge medlemmerne, så derfor er de pillet af.
Det er mig der har sat dem på, og det er nu også mig der har fjernet dem.
Jeg syntes i den grad det er at tilside hensynet til medlemmerne at man ikke lader dem høre SFU's udspil.
Jeg kan desværre ikke se hvad en øvrige bestyrelse er bange for.
Jeg kan desværre ikke se hvorfor man ikke vil oplyse sine medlemmer hvad der er af tanker og ider i SFU.
Det kan godt være man ikke er enig at vi på nuværende tidspunkt er klar til en sammenlægning, men hvem er det der skal være klar?
Det er måske netop derfor man skal gøre det nu inden man bliver for sat på taburetten.
Jørgen jeg ved ikke om du syntes den nuværende bestyrelse er tæt på, men på bagrund at din kommentar, ved du lige som 265 andre åbenbart heller ikke hvad planen går ud på.
Jamen det har intet med hverken SØF,s bestyrelse, medlemmer eller andet lokalt at gøre overhovedet. Det har noget at gøre med, at der lægges op til nogle gevaldige ændringer i dommernes organisation, og set ud fra den udvikling der er sket igennem de sidste 4-5 år, har der jo ikke ligefrem været positive ting for dommerstanden.
Det drejer sig for mig i bund og grund om, at jo større tingene bliver, des mere uoverskuelige og fjerne bliver tingene, herunder specielt beslutninger vedr. de enkelte medlemmer.
Det kan godt være, at der bliver lavet regioner, der skal køres lokalt, men hvorfor så alt det hurlumhej med een stor klub. Mig bekendt fungerer systemet da udmærket nu, hvor netop den enkelte klub har indflydelse, bestemmelse og demokrati på dagsordenen så det batter noget.
MEN.... som jeg også i mine tidligere indlæg har skrevet, går jeg ind for oplysning af medlemmerne, og derfor mener jeg jo også, at "karavanen" bør besøge SØF, så det enkelte medlem selv kan tage stilling. Jeg ved heller ikke, hvorfor bestyrelsen er imod, men det kan man vel høre dem om på den kommende generalforsamling/medlemsmøde?
Er det, der bliver sagt fra karavanens side positivt, hører jeg da også til dem, der kan skifte mening. Men forandring skal skabes ud fra medlemmernes holdninger og ikke bare for forandringens skyld. Derfor skal medlemmernes mening i sidste ende være den afgørende
Hilsen fra Jørgen
Redigeret af Webmaster d. 29-11-2009 23:11